Privatlivspolitik

Menu

Privatlivspolitik

Senest opdateret d. 01/11/2021

Velkommen til Lovlas privatlivspolitik. Tak, fordi du tager dig tid til at læse den.

Hos Lovla er vores spidskompetence at føre mennesker sammen, men dit privatliv står ligeså højt på listen over ting, vi prioriterer.

Vi er taknemmelige for den tillid du har vist os, ved at lukke os ind i dit liv. Vi arbejder benhårdt på at skabe en platform med de tjenester og funktioner, du elsker og føler dig tryg ved.

For os, er det vigtigt at du nyder din oplevelse når du skal finde den eneste ene, imens vi passer på dit privatliv.

Læs med, trin for trin, og se hvordan vi gør vores, for at beskytte dit privatliv på Lovla.

Vi går ikke på kompromis med dit privatliv

Vi designer alle vores produkter og tjenester med dit privatliv i tankerne. Når vi producerer nye funktioner til dig, gør vi os altid store overvejelser, for at sikre, at en beslutning ikke implementeres uden hensyntagen til dit privatliv.

Vi bestræber os på at være gennemsigtige omkring den måde, vi behandler dine oplysninger

Da vi bruger mange af de samme onlinetjenester som du gør, ved vi, at utilstrækkelige oplysninger og alt for kompliceret sprog ofte er et problem i privatlivspolitikker. Vi tager den stik modsatte tilgang, og har derfor skrevet vores privatlivspolitik på et almindeligt sprog. Vi synes nemlig det er vigtigt, at du kan læse og faktisk forstå det, der “står med småt”.

Skulle det alligevel ske, at du har brug for uddybning eller har andre relevante spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os. Vores support team står altid klar til hjælpe dig.

Vi bestræber os på at holde din data sikker

Vores team har dedikeret sig til at holde dine oplysninger sikre. Vi opdaterer løbende vores sikkerheds praksisser og investerer i vores sikkerhedsforanstaltninger for at forbedre sikkerheden af dine oplysninger.

Vi er glade for, at du stoler på os med hensyn til din data, og vi har i sinde at opretholde denne tillid. Dette begynder med at sikre, at du forstår hvilke oplysninger, vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, hvordan de bruges og dine valg vedrørende din data. Denne politik beskriver vores privatlivs praksisser på et almindeligt sprog, og holder juridisk og teknisk jargon på et minimum, så man ikke taber tråden.

Hvem er vi?

“Vi”, eller “os”, der har fornøjelsen af at bygge Lovla til dig, og som er ansvarlige for din data i henhold til denne privatpolitik (den dataansvarlige), er:

Amsiq A/S

Jernbanepladsen 1, 2800 Kongens Lyngby, Danmark

Hvor gælder denne privatpolitik?

Denne privatlivspolitik gælder hjemmesider, apps, begivenheder og andre tjenester, der drives af Lovla. For at gøre det simpelt, henviser vi til alle disse som vores "tjenester" i denne privatlivspolitik. Som en hjælp, har vi tilføjet links til denne privatlivspolitik til alle de gældende tjenester.

Nogle tjenester kan kræve deres egen unikke privatlivspolitik. Hvis en bestemt tjeneste har sin egen privatlivspolitik, vil den pågældende politik - ikke denne privatlivspolitik - gælde.

Data som vi indsamler

Det siger sig selv, at vi ikke kan hjælpe dig med at møde nye mennesker, uden oplysninger om dig, såsom grundlæggende profiloplysninger og oplysninger om de typer af mennesker, du gerne vil møde. Vi indsamler også oplysninger, der genereres, når du bruger vores tjenester, fx. adgangslogfiler, samt oplysninger fra tredjeparter, som når du fx. tilgår vores tjenester via en social mediekonto. Hvis du vil have yderligere oplysninger herom, går vi i detaljer nedenfor.

Data, som du giver os

Du vælger at give os bestemt data, når du bruger vores tjenester. Disse omfatter:

  • Når du opretter en konto, giver du os dine login-oplysninger, samt nogle grundlæggende oplysninger, som er nødvendige for at tjenesten kan fungere, herunder dit køn og din fødselsdato.
  • Når du færdiggør din profil, kan du dele yderligere oplysninger med os, herunder nærmere oplysninger om din personlighed, livsstil, interesser og andre oplysninger om dig, såsom billeder og videoer. For at tilføje indhold såsom billeder, kan du give os adgang til dit kamera eller fotoalbum. Noget af det data , som du vælger at give os kan betragtes som "særlige" eller "følsomme" i visse retskredse, fx. din race eller etniske oprindelse, seksuelle orientering eller religiøse overbevisning. Ved at vælge at tilvejebringe disse oplysninger, giver du dit samtykke til behandlingen af dette data.
  • Når du abonnerer på en betalt tjeneste eller foretager et køb direkte hos os (i stedet for gennem en platform såsom iOS eller Android), giver du os eller vores betalingstjenesteudbyder oplysninger, såsom dit betalingskortnummer eller kreditkortnummer eller andre finansielle oplysninger.
  • Når du deltager i spørgeundersøgelser eller fokusgrupper, giver du os dine indsigter i vores produkter og tjenester, svar på vores spørgsmål og udtalelser.
  • Når du vælger at deltage i vores kampagner, begivenheder eller konkurrencer, indsamler vi de data, som du bruger til at tilmelde dig eller deltage i.
  • Hvis du kontakter vores support team, indsamler vi den data, som du fremlægger os under en sådan interaktion. Vi kan nogle gange overvåge eller optage disse interaktioner til træningsformål, og for at sikre et højt serviceniveau.
  • Hvis du beder os om at kommunikere med eller på anden vis behandle data om andre personer (fx. Hvis et andet medlem skulle have nogle indvendinger angående din opførsel på vores tjenester), behandler vi oplysningerne om andre personer, som du giver os, for at kunne efterkomme din anmodning.

Vi behandler selvfølgelig også dine chats med andre medlemmer, samt det indhold, som du udgiver, som en del af vores daglige drift af tjenesterne.

Data, som vi modtager fra andre

Udover data, som du giver os direkte, kan vi også modtage oplysninger om dig fra andre, herunder:

  • Andre brugere

    Andre brugere kan give os oplysninger om dig, når de bruger vores tjenester. Fx. kan vi indsamle data om dig fra andre brugere, hvis de kontakter os angående dig.

  • Brug dine oplysninger fra sociale medier til at logge ind på Lovla

    Når du logger ind på vores app med din Facebook-konto, giver du Facebook tilladelse til at dele dit navn og dit profilbillede med os. Medmindre du fravælger, giver du også Facebook tilladelse til at dele din e-mailadresse med os (hvis den er en tilknyttet din Facebook-konto), fødselsdato, profilbilleder, køn, sider du godt om og nuværende by. Hvis du registrerer dig eller logger ind med dit Apple-id, giver du Apple tilladelse til at dele dit Apple-login, et navn (som kan redigeres af dig) og en e-mail (du kan vælge at skjule din e-mail, og Apple vil oprette en tilfældig e-mailadresse så din personlige e-mail kan forblive privat). Denne e-mailadresse vil blive knyttet til din Lovla-konto og vil blive brugt til at hente din Lovla-konto. Vi vil derefter bruge disse personlige data til at danne din Lovla-konto. Hvis du fjerner Lovla-appen fra dine Facebook-indstillinger eller fra dit Apple-id, har vi ikke længere adgang til disse data. Vi vil dog stadig have de personlige data, som vi modtog, da du første gang konfigurerede din Lovla-konto ved hjælp af dit Facebook- eller Apple -id (du skal slette din Lovla -konto helt, for at vi ikke længere har adgang til disse data).

  • Tilknytning af sociale mediekonti til din Lovla-konto

    Du kan linke din Lovla-konto til din Instagram-, eller Facebook-konto.Dette giver dig mulighed for at dele nogle oplysninger fra disse konti direkte til din Lovla-konto (for eksempel Instagram-billeder). Vi modtager kun den begrænsede information, som Instagram tillader at blive overført (som beskrevet af Instagram/Facebook og aftalt af dig, når du første gang forbinder din konto fra sådanne platforme med din Lovla-konto). Hvis du ikke længere ønsker at linke din Lovla-konto til din Instagram- eller Facebook-konto, skal du besøge indstillingerne på din Instagram eller Facebook og følge instruktionerne for at fjerne Lovla-appens adgangstilladelser. Bemærk venligst, at enhver data, der allerede er tilføjet til din Lovla-konto fra disse platforme, ikke vil blive slettet, medmindre du også sletter den på din Lovla-konto.

  • Andre partnere

    Vi kan modtage oplysninger om dig fra vores partnere. fx. i tilfælde, hvor Lovla-annoncer udgives på en partners hjemmeside og platforme (i hvilket tilfælde, de kan videresende oplysninger om kampagnens succes).

Data, der indsamles, når du bruger vores tjenester

Når du bruger vores tjenester, indsamler vi data om hvilke funktioner du har brugt, hvordan du har brugt dem, samt de enheder, som du har brugt til at tilgå vores tjenester. Se nedenstående for nærmere oplysninger herom:

  • Brugsoplysninger

    Vi indsamler data om din aktivitet på vores tjenester, fx. hvordan du bruger dem (bl.a. datoen og tidspunktet for hvornår du loggede ind, funktioner, som du har brugt, søgninger, klik og sider, der er blevet vist for dig, henvisende webadresse, annoncer, som du klikker på) og hvordan du interagerer med andre (fx. brugere, som du forbinder og interagerer med, tidspunkt og dato for jeres interaktioner, antal beskeder, som du sender og modtager).

  • Enhedsoplysninger

    Vi indsamler data fra og om de(n) enhed(er), som du bruger til at tilgå vores tjenester, herunder: Hardware- og software oplysninger, såsom IP-adresse, enheds-id og -type, enheds- og applikationsspecifikke indstillinger og karakteristika, app-nedbrud, annoncerings-id'er (såsom Googles AAID og Apples IDFA, som begge er tilfældigt genererede numre, som du kan nulstille ved at gå til din enheds indstillinger), browsertype, -version og -sprog, operativsystem, tidszoner, identifikatorer tilknyttet cookies eller andre teknologier, der entydig kan identificere din enhed eller browser (fx. IMEI/UDID og MAC-adresse); Data om din trådløse eller mobile netværksforbindelse, såsom din tjenesteudbyder og din signalstyrke; Oplysninger om enheds sensorer, såsom accelerometer, gyroskoper og kompasser.

  • Andet data med din samtykke

    Hvis du giver os tilladelse til det, kan vi indsamle din præcise geoplacering (højdegrad og breddegrad) gennem flere midler, afhængigt af tjenesten og enheden, som du bruger, herunder GPS-, Bluetooth- eller Wi-Fi-forbindelser. Indsamlingen af din geoplacering kan ske i baggrunden, selv når du ikke bruger tjenesterne, hvis tilladelsen, som du gav os, udtrykkeligt tillader en sådan indsamling. Hvis du afviser tilladelsen til vores indsamling af din geoplacering, vil vi ikke indsamle denne. Vi kan ligeledes, hvis du giver dit samtykke hertil, indsamle dine billeder og videoer (fx. hvis du ønsker at udgive et billede, en video eller streame på tjenesterne).

Cookies og andre lignende dataindsamling teknologier

Vi bruger og kan give andre tilladelse til at bruge cookies og lignende teknologier (fx. web beacons, pixels) til at genkende dig og/eller din enhed. I det næste afsnit, kan læse vores cookiepolitik for flere oplysninger om, hvorfor vi bruger dem (såsom til at godkende dig, huske dine præferencer og indstillinger, analysere hjemmesidetrafik og -trends, levere og måle effektiviteten af annonceringskampagner, give dig mulighed for at bruge sociale funktioner) og hvordan du bedre kan kontrollere dens brug gennem dine browserindstillinger og andre værktøjer.

Nogle browsere (herunder Safari, Internet Explorer, Firefox og Chrome) har en "Do Not Track"-funktion ("DNT"), som fortæller en hjemmeside, at en bruger ikke ønsker at få vedkommendes onlineaktivitet sporet. Hvis en hjemmeside, der svarer på et DNT-signal, modtager et DNT-signal, kan browseren blokere hjemmesiden fra at indsamle visse data om browserens bruger. Ikke alle browsere tilbyder en DNT-mulighed, og DNT-signaler er endnu ikke ensartede. Af denne årsag kan mange virksomheder, herunder Lovla, ikke svare på DNT-signaler på nuværende tidspunkt.

Cookie-politik

Denne Cookie-politik forklarer, hvad cookies er, hvilke typer cookies, der tilføjes din enhed, når du besøger vores hjemmeside, og hvordan vi bruger dem.

Hvad er cookies?

Cookies er små tekstfiler, der sendes til eller tilgås fra din internetbrowser eller fra din enheds hukommelse. En cookie indeholder typisk domænets navn (internet placeringen), hvor den pågældende cookie stammer fra, cookiens "levetid", (dvs. hvornår den udløber), samt et unikt, tilfældigt genereret nummer eller en lignende identifikator. En cookie kan også indeholde oplysninger om din enhed, såsom brugerindstillinger, browserens historik samt aktiviteter, der afvikles, mens du benytter vores tjenester.

Findes der forskellige former for cookies?

Cookies fra første- og tredjeparter

Der findes cookies fra første- og tredjeparter cookies fra førsteparter tilføjes din enhed direkte af os. Vi benytter for eksempel cookies fra førsteparter til at tilpasse vores hjemmeside til din browsers sprogindstillinger og til bedre at forstå, hvordan du bruger vores hjemmeside. Cookies fra tredjeparter tilføjes din enhed af vores partnere og tjenesteudbydere. Vi benytter for eksempel cookies fra tredjeparter til at måle antallet af brugere på vores hjemmeside eller til at gøre det muligt for dig at dele indhold med andre på tværs af sociale medier-platforme.

Session-cookies og persistent cookies

Der findes også session-cookies og persistent cookies. Session-cookies varer kun, indtil du lukker din browser. Vi benytter session-cookies til mange forskellige formål, såsom til at lære mere om, hvordan du bruger vores hjemmeside i løbet af en enkelt brugssession samt til at hjælpe dig til at bruge vores hjemmeside mere effektivt. Persistent cookies har en længere levetid og slettes ikke automatisk, når du lukker din browser. Disse former for cookies benyttes primært til at hjælpe dig til hurtigt at logge på vores hjemmeside igen og til analyseformål.

Hvad med andre former for tracking-teknologier, såsom web-beacons?

Andre former for teknologier, såsom web-beacons (også kendt som pixel tags eller clear gifs), tracking-URL'er eller software development kits (SDK'er) bruges til lignende formål. Web-beacons er bittesmå grafikfiler, der indeholder en unik identifikator, der gør det muligt for os at genkende, når en bruger har benyttes sig af vores tjeneste eller åbnet en e-mail, vi har sendt til vedkommende. Tracking-URL'er særligt genererede links, der hjælper os til at forstå, hvor vores hjemmesiders trafik kommer fra. SDK'er er små stykker kode, der findes i apps, og som fungerer på samme måde som cookies og web-beacons. For at gøre det hele lidt enklere, kalder vi også disse teknologier for “cookies” i denne Cookie-politik.

Hvad bruger vi cookies til?

Ligesom de fleste udbydere af onlinetjenester bruger vi cookies til at køre, sikre og forbedre vores tjenester; dette inkluderer at huske dine indstillinger, genkende når du besøger vores hjemmeside og skræddersy annoncer til dine interesser. For at kunne fuldføre disse formål, vil vi muligvis også forbinde oplysninger fra cookies med andre personlige oplysninger, vi har om dig. Når du besøger vores hjemmeside, kan nogle eller alle af de følgende former for cookies tilføjes din enhed. Nedenfor, beskrives de forskellige typer cookies, vi bruger.

  • Essentielle cookies på vores hjemmeside

    Disse cookies er strengt nødvendige for at gøre det muligt for dig at bruge vores tjenester, holde disse tilgængelige igennem vores hjemmeside og gøre det muligt for dig at benytte nogle af hjemmesidens funktioner, såsom at give dig adgang til sikre områder.

  • Cookies til analyseformål

    Disse cookies hjælper os til at forstå, hvordan vores hjemmeside bruges, hvor effektive vores marketingkampagner er, og gøre det muligt for os at forbedre vores hjemmesider for dig.

  • Cookies til annonceringsformål

    Disse cookies bruges til at gøre annoncerings beskeder mere relevante for dig. De udfører funktioner såsom at forhindre den samme annonce fra at blive vist igen og igen, at sikre at annoncer vises korrekt for annoncører, at vælge annoncer, der er baseret på dine interesser, og måle antallet af annoncer, der bliver vist, samt disses ydeevne, f.x. hvor mange brugere, der har klikket på en bestemt annonce.

  • Cookies med forbindelse til sociale netværk

    Disse cookies gør det muligt for dig at dele sider og indhold fra vores hjemmeside, du finder interessant, via tredjeparters sociale netværk og andre hjemmesider. Disse cookies kan derudover også bruges til annoncering formål.

Hvordan kan jeg kontrollere cookies?

Du kan administrere cookies på flere forskellige måder. Bemærk at ændringer, du foretager til dine cookie-indstillinger, kan gøre brugen af vores hjemmeside mindre tilfredsstillende. I nogle tilfælde kan det endda gøre det umuligt for dig at bruge alle aspekter af vores hjemmeside.

Browser- og enhedskontroller

Nogle internetbrowsere giver dig indstillinger, der gør det muligt at kontrollere eller afvise cookies eller til at gøre dig opmærksom på, når en cookie tilføjes din computer. Proceduren for at administrere cookies er lidt anderledes for hver enkelt internetbrowser. Du kan lære mere om de specifikke trin i din browsers hjælpemenu.

Det vil muligvis også være muligt for dig at nulstille din enheds identifikationer ved at finde den relevante indstilling på din mobilenhed. Proceduren for at administrere enheders identifikationer er lidt anderledes for hver enkelt enhed. Du kan lære mere om de specifikke trin i din enheds hjælpemenu eller din enheds menu over indstillinger.

Internetbaserede annonceværktøjer

Du kan fravælge at se interessebaserede onlineannoncer fra deltagende virksomheder gennem Digital Advertising Alliance, Interactive Digital Advertising Alliance eller Appchoices (kun for apps).

Når du fravælger dette, betyder det ikke, at du ikke vil se annoncer - det betyder, at du ikke vil se skræddersyet annoncering fra de virksomheder, der deltager i programmerne, der muliggør fravælgelsen. Husk også at hvis du sletter cookies på din enhed, efter du har fravalgt dette, skal du gentage fravælgelsen på et senere tidspunkt.

Sociale cookies

Disse gør det muligt for dig at dele indhold på de sociale medier; nogle funktioner på denne hjemmeside gør brug af plug-ins til de sociale medier (f.x. Twitters™ “Del på Twitter”- eller LinkedIns™ “in”-knapper). Afhængigt af de indstillinger, du benytter på dine sociale medier-konti, modtager vi automatisk data fra sociale medier-platforme, når du bruger den tilsvarende knap på vores hjemmeside. Hvis du gerne vil lære mere om sociale medier-cookies, henviser vi dig til dine sociale mediers egne cookie-politikker og privatlivspolitikker.

Google™-cookies

Ting og sager, Google gerne vil sikre sig, at du ved om Googles dataindsamlingsteknologi, Google™ Maps API-cookies

Visse funktioner på vores hjemmeside og visse Lovla-tjenester er afhængige af at bruge Google™ Maps API-cookies. Sådanne cookies vil lagres på din enhed. Når du benytter denne hjemmeside og bruger de tjenester, der er afhængige af Google™ Maps API-cookies, giver du dit samtykke til at sådanne cookies opbevares og indsamles på din enhed samt til at give Google adgang til den data, der indsamles via disse cookies, og til at Google bruger og deler denne data. Google™ administrerer oplysningerne og dine valg vedrørende Google™ Maps API-cookies via en grænseflade, der er særskilt fra den grænseflade, der leveres af din browser. Hvis du gerne vil have flere oplysninger, bedes du læse https://www.google.com/policies/technologies/cookies/.

Google Analytics

Vi benytter os af Google Analytics. Google Analytics er en tjeneste fra Google, der bruger cookies og andre teknologier til dataindsamling til at indsamle data om, hvordan du bruger vores hjemmeside og tjenester, med det formål at rapportere tendenser relateret til vores hjemmeside. Du kan fravælge Google Analytics ved at besøge www.google.com/settings/ads eller ved at downloade Google Analytics' tilføjelsesprogram til din browser, der giver dig mulighed for at fravælge tjenesten, på https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

Sådan bruger vi data

Hovedårsagen til, at vi bruger din data, er for at levere og forbedre vores tjenester. Derudover bruger vi din data til at hjælpe med at holde dig sikker og vise dig annoncering, der kan være af interesse for dig. Læs videre for en mere detaljeret forklaring af de forskellige årsager til, at vi bruger dine oplysninger, sammen med nogle praktiske eksempler.

For at administrere din konto og levere vores tjenester til dig

  • Oprette og administrere din konto
  • Levere kundesupport til dig og svare på dine anmodninger
  • Gennemføre dine transaktioner
  • Kommunikere med dig om vores tjenester, herunder ordreadministration og fakturering

For at hjælpe dig med at forbinde med andre brugere

  • Analysere din profil, aktivitet på tjenesten og præferencer for at anbefale meningsfulde forbindelser til dig og anbefale dig til andre. For flere oplysninger om vores profilering og automatiserede beslutningstagning, bedes du se vores FAQ
  • Vise brugeres profiler til hinanden

For at sikre en ensartet oplevelse på tværs af dine enheder

  • Linke de forskellige enheder, som du bruger, så du kan nyde en ensartet oplevelse på alle vores tjenester. Det gør vi ved at linke enheder og browseroplysninger, fx. når du logger ind på din konto på forskellige enheder, eller ved at bruge en delvis eller hel IP-adresse, browserversion og lignende oplysninger om dine enheder for at hjælpe med at identificere og linke dem.

For at levere nye Lovla-tjenester til dig

  • Tilmelde dig og vise din profil på nye Lovla-funktioner og -apps
  • Administrere din konto i disse nye funktioner og apps

For at levere relevante tilbud og annoncer til dig

  • Administrere præmielodtrækninger, konkurrencer, rabatter eller andre tilbud
  • Udvikle, vise og spore indhold og annoncering, der er tilpasset dine interesser på vores tjenester og andre hjemmesider
  • Kommunikere med dig via email, telefon, sociale medier eller mobilenhed om produkter og tjenester, som vi tror vil interessere dig

For at forbedre vores tjenester og udvikle nye tjenester

  • Administrere fokusgrupper og spørgeundersøgelser
  • Udføre forskning og analyser af brugeradfærd, for at forbedre vores tjenester og indhold (vi kan fx. beslutte at ændre udseendet og følelsen af, eller endda væsentligt ændre, en given funktion baseret på brugeres adfærd)
  • Udvikle nye funktioner og tjenester (vi kan fx. beslutte at opbygge en ny interessebaseret funktion ud fra anmodninger fra brugere)

For at forebygge, påvise og bekæmpe svig eller andre ulovlige eller uautoriserede aktiviteter

  • Håndtere igangværende eller påstået uanstændig adfærd på og væk fra platformen
  • Udføre dataanalyser for bedre at forstå og udforme modforanstaltninger mod disse aktiviteter
  • Opbevare oplysninger relateret til svigagtige aktiviteter for at forebygge gentagelser

For at sikre overholdelse af loven

  • Overholde lovkrav
  • Hjælpe retshåndhævende myndigheder
  • Håndhæve eller udøve vores rettigheder, for eksempel, vores vilkår

For at behandle din data som beskrevet ovenfor, baserer vi os på følgende retsgrundlag

  • Levere vores tjeneste til dig: Oftest er årsagen til, at vi behandler din data, for at opfylde den kontrakt, som du har med os. Når du, fx., bruger vores tjeneste til at opbygge meningsfulde forbindelser, bruger vi din data til at opretholde din konto og din profil, for at gøre den synlig for andre brugere samt anbefale andre brugere til dig.
  • Legitime interesser: Vi kan bruge din data, hvis vi har legitime interesser i at gøre det. Eksempelvis analyserer vi brugeres adfærd på vores tjenester for løbende at forbedre vores tilbud. Vi foreslår tilbud, som vi tror, vil interessere dig, og vi behandler data med henblik på administration, forebyggelse af svig og andre juridiske formål.
  • Samtykke: Fra tid til anden kan vi bede om dit samtykke til at bruge din data af bestemte specifikke årsager. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os på den adresse, der er angivet i slutningen af denne privatlivspolitik.

Data, der bruges til moderering

Vi bruger en kombination af automatiserede systemer og et team af moderatorer til at overvåge og gennemgå konti (herunder fotos og andre oplysninger, der uploades til brugerprofiler) og meddelelser om indhold, der angiver brud på vores vilkår og betingelser. Hvis en konto eller besked opfylder visse kriterier, der viser, at vilkår og betingelser sandsynligvis er blevet overtrådt, vil den relevante konto blive underlagt en advarsel og brugerens adgang begrænset og/eller blokeret. Berørte brugere kan kontakte Lovla for at bestride afgørelsen. Hvis du sender noget, der er uforeneligt med vores vilkår og betingelser, forbeholder vi os retten til at opsige eller begrænse adgangen til din konto.

Sådan deler vi data

Da vores mål er at hjælpe dig med møde den, du leder efter, er den vigtigste deling af brugeres oplysninger naturligvis med andre brugere. Vi deler også nogle brugeres oplysninger med tjenesteudbydere og partnere, der hjælper os med at drive tjenesterne, og i nogle tilfælde, juridiske myndigheder. Læs videre for nærmere oplysninger om, hvordan dine data bliver delt med andre.

  • Med andre brugere

    Du deler data med andre brugere, når du frivilligt videregiver oplysninger på tjenesten (herunder din offentlige profil). Vær forsigtig med din data og sørg for, at indholdet, som du deler, er oplysninger, som du er tryg ved er offentligt synlige, da hverken du eller vi kan kontrollere, hvad andre gør med din data, når du deler dem. Hvis du vælger at begrænse målgruppen for hele eller en del af din profil eller for bestemt indhold eller bestemte oplysninger om dig, vil disse være synlige i henhold til dine indstillinger.

  • Med vores tjenesteudbydere og partnere

    Vi bruger tredjeparter til at hjælpe os med at drive og forbedre vores tjenester. Disse tredjeparter hjælper os med forskellige opgaver, herunder datahosting og vedligeholdelse, analyser, kundeservice, markedsføring, annoncering, betalingsbehandling og sikkerhedsaktiviteter. Vi kan også dele data med partnere, der distribuerer og hjælper os med at annoncere for vores tjenester. For eksempel kan vi dele begrænset data om dig i hashed, ikke-menneskelig læsbar form med annoncering partnere. Vi følger en streng proces med grundigt baggrundstjek, inden vi ansætter eventuel tjenesteudbyder eller samarbejder med eventuel partner. Alle vores tjenesteudbydere og partnere skal acceptere strenge fortrolighedsforpligtelser.

  • Til virksomhedstransaktioner

    Vi kan overføre din data, hvis vi er involveret, helt eller delvist, i en fusion, salg, opkøb, afhændelse, omstrukturering, omorganisering, opløsning, konkurs eller andet skifte i ejerskab eller kontrol.

  • Hvis påkrævet ved lov

    Vi kan videregive din data, hvis det med rimelighed er nødvendigt for: (I) at overholde en retlig procedure, såsom en retskendelse, stævning eller ransagningskendelse, efterforskning af de offentlige eller retshåndhævende myndigheder, eller andre lovkrav, (II) at bistå i forebyggelse eller påvisning af kriminalitet (i hvert tilfælde med forbehold af gældende lovgivning) eller (III) at beskytte enhver persons sikkerhed.

  • For at håndhæve juridiske rettigheder

    Vi kan også dele data: (I) hvis videregivelse ville begrænse vores erstatningsansvar i en faktisk eller mulig retssag, (II) hvis det er nødvendigt for at beskytte vores juridiske rettigheder og de juridiske rettigheder tilhørende vores brugere, forretningspartnere eller andre interesserede parter, (III) for at håndhæve vores aftaler med dig, og (IV) for at undersøge, forebygge eller foretage andre handlinger vedrørende ulovlig aktivitet, formodet svig eller anden forseelse.

  • Med dit samtykke eller efter din anmodning

    Vi kan bede om dit samtykke til at dele din data med tredjeparter. I et sådant tilfælde vil vi gøre det klart, hvorfor vi ønsker at dele dataen. Vi kan bruge og dele ikke-person data (dvs. oplysninger, som i sig selv ikke identificerer hvem du er, fx. enhedsoplysninger, generelle demografiske oplysninger og generelle adfærdsdata), samt personlig data i hashed (krypteret), ikke-menneskelig læsbar form, under alle de ovennævnte omstændigheder. Vi kan også dele denne data med andre med tredjeparter (især annoncører) for at udvikle og levere målrettet annoncering på vores tjenester og på hjemmesider eller applikationer tilhørende tredjeparter, og til at analysere og rapportere om annonceringen, som du ser. Vi kan kombinere denne data med yderligere ikke-personoplysninger, eller personoplysninger i hashed (krypteret), ikke-menneskelig læsbar form, indsamlet fra andre kilder. Yderligere oplysninger om vores brug af cookies og lignende teknologier findes i vores cookiepolitik.

Dataoverførsler og landegrænser

Deling af oplysninger indebærer dataoverførsler over landegrænser, f.eks. Til USA og andre jurisdiktioner. For eksempel, hvor tjenesten giver mulighed for, at brugere befinder sig i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde ("EØS"), overføres deres personlige oplysninger til lande uden for EØS. Vi bruger standardkontraktklausuler godkendt af Europa-Kommissionen eller andre passende sikkerhedsforanstaltninger for at tillade dataoverførsler fra EØS til andre lande. Standardkontraktklausuler er forpligtelser mellem virksomheder, der overfører personlige data, og forpligter dem til at beskytte dine datas privatliv og sikkerhed

Deling af din personlige data med udbydere af marketingtjenester

Vi samarbejder med udbydere af marketingtjenester (f.eks. Facebook) (‘Marketing Services Providers’) for at hjælpe os med at markedsføre og annoncere vores app og tjenester på tredjepartswebsteder og applikationer og måle effektiviteten af ​​vores annoncekampagner. For eksempel:

  • For at udelukke dig fra reklamekampagner med det formål at finde nye brugere, hvis du allerede har en Lovla-konto;
  • For at vise Lovla-annoncer til brugere, der har besøgt Lovla-appen/webstederne, men endnu ikke har oprettet en Lovla-konto;
  • At skabe et publikum for vores annoncer for andre potentielle brugere, der har lignende egenskaber som dig baseret på de oplysninger, marketingtjenesteudbydere har om dig (også kendt som en Lookalike Audience); eller
  • At inkludere dig i en 'brugerdefineret målgruppe', der modtager Lovla-annonceringsindhold (en brugerdefineret målgruppe er hovedsageligt en liste over personer, som vi tror mest sandsynligt vil være interesseret i en bestemt annonce).

Vi deler en begrænset mængde af din personlige data med disse udbydere af marketingtjenester, såsom:

  • Annonce-id'et, der er knyttet til din enhed (dette er et tilfældigt tal, der er tildelt af din mobilenhedsproducent (f.eks. Apple eller Google) til din enhed for at hjælpe annoncører (inklusive producenten) med at vide, hvornår en annonce er blevet set eller klikket på i en app , og når en annonce forårsager en 'konvertering' (f.eks. download af appen, der annonceres for dig))
  • Din estimerede placering (baseret på din IP-adresse)
  • Alder og køn
  • Data om dit besøg på vores websteder eller app og handlinger taget på dem (f.eks. Hvis du downloadede vores app eller oprettede en konto med vores app)
  • En hashed* version af din e-mailadresse (for at oprette "tilpassede målgrupper").

*Hashing er en måde at kryptere oplysninger ved at omdanne dem til en kombination af tilfældige tal og bogstaver - denne kode kan ikke spores tilbage til e-mailadressen. Når hashed e-mailadresser sendes til en marketingtjenesteudbyder, matches de derefter mod udbyderens egen eksisterende liste over deres egne brugeres hashkrypterede oplysninger, og vores annoncer vises til de af vores brugere, der er blevet matchet med udbyderens. Matchede og umatchede hash slettes derefter af udbyderen.

For mere information om, hvordan vi bruger cookies og andre sporingsteknologier, herunder hvordan du kan indstille og administrere dine præferencer med hensyn til sådanne teknologier, se venligst vores Cookiepolitik. Nogle platforme kræver brugersamtykke, før Lovla får lov til at bruge data indhentet via platformen til reklameformål, og hvor dette er tilfældet, vil Lovla kun bruge denne data, hvor det nødvendige samtykke er indhentet. Gennem din enheds privatlivsindstillinger har du også mulighed for at forhindre eller begrænse enhedsidentifikatorer, der deles med tredjepartsannoncører, og hvilken brug der gøres af enhedsidentifikatorerne. Hvis du vil have flere oplysninger om dine valg, og hvordan du kan forhindre, at dine enheds -id'er deles med tredjepartsannoncører, kan du besøge denne side.

I nogle tilfælde vil disse tredjeparter også bruge de data, de indsamler til deres egne formål, f.eks. Kan de samle dine data med andre data, de besidder, og bruge disse til at informere annoncerelaterede tjenester, der leveres til andre kunder.

Deling med Facebook

Hvor vi deler data med Facebook som vores marketingtjenesteudbyder (herunder via Facebook “Like”-funktionen), er vi fælles dataansvarlige med Facebook til denne behandling. Dette arrangement betyder, at Lovla skal give dig denne meddelelse, men du skal kontakte Facebook, hvis du ønsker at udøve dine databeskyttelsesrettigheder. Yderligere information, herunder hvordan Facebook sætter dig i stand til at udøve dine databeskyttelsesrettigheder og efterfølgende behandler dine oplysninger som uafhængig dataansvarlig, kan findes i Facebooks datapolitik. Hvis du ønsker mere information om arten af ​​det arrangement, vi har på plads med Facebook, bedes du sende en e-mail til DPO@team.Lovla.com.

Denne data, der henvises til ovenfor, kan omfatte handlinger, du foretager på vores websted, såsom dine interaktioner med vores websteder eller andre oplysninger indsamlet fra cookies eller lignende teknologier, herunder Facebook-pixel. Dette giver os mulighed for at måle effektiviteten af vores annoncering, forbedre vores marketingpraksis og hjælpe os med at levere mere relevant reklame til dig og folk som dig (herunder på sociale medier som f.eks. Facebook).

Dine rettigheder

Vi vil gerne have, at du har kontrol over din egen data, så vi har givet dig de følgende værktøjer:

  • Adgangs-/opdateringsværktøjer i tjenesten

    Værktøjer og kontoindstillinger, der hjælper dig med at tilgå, berigtige eller slette data, som du har givet os, og som er tilknyttet din konto direkte i tjenesten. Hvis du har eventuelle spørgsmål angående disse værktøjer og indstillinger, bedes du kontakte os for hjælp.

  • Enhedsrettigheder

    Mobilplatforme har rettighedssystemer for specifikke typer af enhedsoplysninger og notifikationer, såsom telefonbog- og placeringstjenester, samt push-notifikationer. Du kan ændre dine indstillinger på din enhed for enten at give samtykke til eller afvise indsamlingen af de respektive oplysninger, eller visningen af de respektive notifikationer. Det siger sig selv, at hvis du afviser disse, vil visse tjenester muligvis ikke fungere optimalt.

  • Dataopbevaring og -sletning

    Du kan slette din konto ved at bruge den respektive funktion direkte i tjenesten. Vi opbevarer kun dine personlige oplysninger, så længe vi har brug for dem for det retsgrundlag, der er påberåbt (som angivet i afsnittet ovenfor) og som tilladt af gældende lov. Du kan til enhver tid slette din konto permanent (selvom vi virkelig håber, at du ikke gør det) Når din konto er deaktiveret, gør vi en rimelig indsats for at sikre, at den ikke længere kan ses i appen. I op til 28 dage er det stadig muligt at gendanne din konto, hvis den ved et uheld eller uretmæssigt blev deaktiveret. Efter 28 dage begynder vi processen med at slette dine personlige oplysninger fra vores systemer, medmindre:

  • Vi skal opbevare den for at overholde gældende lovgivning (hvis du f.eks. foretager køb i appen, skal nogle personlige data muligvis opbevares til regnskabsmæssige formål);

  • Vi skal beholde det for at bevise vores overholdelse af gældende lov;

  • Der er et udestående problem, krav eller tvist, der kræver, at vi beholder de relevante oplysninger, indtil de er løst; eller

  • Oplysningerne skal opbevares for vores legitime forretningsinteresser, f.eks. Forebyggelse af svig og øge brugernes sikkerhed og sikkerhed. For eksempel kan det være nødvendigt at opbevare oplysninger for at forhindre en bruger, der blev forbudt på grund af usikker adfærd eller sikkerhedshændelser, i at åbne en ny konto.

Hvor Lovla f.eks. Bruger maskinlæring til at hjælpe os med at opdage og forhindre svigagtige korttransaktioner og til at opdage og forhindre spamkommunikation i appen (som forklaret ovenfor), kan det være nødvendigt at beholde personlige oplysninger i en længere periode end opbevaringsperioderne forklaret ovenfor, for at sætte maskinlæring i stand til at fungere korrekt. Hvor dette er tilfældet, søger vi altid at minimere mængden af ​​personlige oplysninger, der bruges, og vi sikrer, at de er afgrænset og opbevares sikkert fra andre brugeres personlige oplysninger. Vi gennemgår regelmæssigt den periode, hvor der kræves personlige oplysninger til maskinlæringsformål, og sletter alle identificerbare oplysninger, når de ikke længere er påkrævet.

For at forhindre misbrug og/eller misbrug af Lovla af en bruger efter afslutning eller sletning af en profil/konto beholder vi de oplysninger, som vi skønner efter eget skøn, kan være nødvendige for at sikre, at brugeren ikke åbner en ny konto og profil i strid af vores vilkår og betingelser for brug og for at sikre overholdelse af alle love og regler.

Advarsel: Selv efter at du har fjernet oplysninger fra din profil eller slettet din konto, kan kopier af disse oplysninger stadig være synlige og/eller tilgås i det omfang sådanne oplysninger tidligere er blevet delt med andre eller kopieret eller gemt af andre. Vi kan ikke kontrollere dette, og vi påtager os heller ikke noget ansvar for dette. Hvis du har givet tredjepartsapplikationer eller websteder adgang til dine personlige oplysninger, kan de opbevare sådanne oplysninger i det omfang, det er tilladt i henhold til deres servicevilkår eller privatlivspolitikker.

Vi vil gerne have, at du er bevidst om dine databeskyttelsesrettigheder. Her er et par vigtige punkter, som du skal huske:

  • Gennemgang af din data

    Gældende databeskyttelseslove kan give dig ret til at gennemgå personlig data som vi opbevarer om dig. Du kan anmode om en kopi af din personlige data ved at fremsætte en sådan anmodning her.

  • Opdatering af din data

    Hvis du mener, at den data, som vi har om dig ikke er korrekte, eller at vi ikke længere er berettigede til at bruge dem og derfor ønsker sletning eller gøre indsigelse mod deres behandling, bedes du kontakte os.

For din beskyttelse og beskyttelsen af alle vores brugere kan vi bede dig om at fremlægge bevis for din identitet, før vi kan besvare ovenstående anmodninger. Husk, at vi kan afvise anmodninger af visse årsager, herunder hvis anmodningen er ulovlig, eller hvis den kan krænke forretningshemmeligheder eller intellektuel ejendom eller en anden brugers privatliv. Hvis du ønsker at modtage oplysninger vedrørende en anden bruger, som fx. en kopi af eventuelle beskeder, som du har modtaget fra en bruger via vores tjeneste, skal den anden bruger kontakte vores Databeskyttelsesrådgiver for at give deres skriftlige samtykke, inden oplysningerne udleveres.

Vi vil muligvis heller ikke kunne efterkomme visse anmodninger om at gøre indsigelse mod behandlingen af personlig data, især hvis sådanne anmodninger ville resultere i, at vi ikke længere kunne levere vores tjeneste til dig. For eksempel kan vi ikke levere vores tjeneste, hvis vi ikke har din fødselsdato.

  • Afinstallering

    Du kan stoppe al dataindsamling af en app ved at afinstallere den vha. standardprocessen for afinstallering på din enhed. Hvis du afinstallerer appen fra din mobilenhed, vil den unikke identifikator tilknyttet din enhed fortsat blive opbevaret. Hvis du geninstallerer applikationen på den samme mobilenhed, vil vi kunne tilknytte denne identifikator til dine tidligere transaktioner og aktiviteter igen.

  • Ansvarlighed

    I EU, har du ret til at indgive en klage til den relevante databeskyttelsesmyndighed, hvis du har bekymringer om, hvordan vi behandler dine personoplysninger. Den databeskyttelsesmyndighed, som du kan indgive en klage til, kan være der, hvor du har din sædvanlige bopæl, hvor du arbejder eller hvor vi er etableret.

Sådan beskytter vi din data

Vi arbejder hårdt på at beskytte dig mod uautoriseret adgang til, eller ændring, videregivelse eller tilintetgørelse af, din personlige data. Som med alle teknologivirksomheder, træffer vi foranstaltninger for at sikre din data. Dog kan vi desværre ikke garantere, at din personlige data altid vil forblive sikre. Vi overvåger jævnligt vores systemer for mulige sårbarheder og angreb, og gennemgår regelmæssigt vores dataindsamlings-, opbevarings- og behandling praksisser for at opdatere vores fysiske, tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger. Vi kan suspendere din brug af hele eller dele af tjenesterne uden varsel, hvis vi har mistanke om eller opdager eventuelt brud på sikkerheden. Hvis du mener, at din konto eller data ikke længere er sikre, bedes du straks underrette os.

Så længe opbevarer vi din data

Vi opbevarer kun dine personlige data, så længe vi har brug for dem til legitime forretningsmæssige formål, og som tilladt i henhold til gældende lovgivning. For at beskytte vores brugeres sikkerhed på og uden for vores tjenester, implementerer vi en sikkerheds opbevaringsperiode på tre måneder efter sletning af en konto. I løbet af denne periode opbevares konto data, selvom kontoen selvfølgelig ikke vil være synlig på tjenesterne længere.

I praksis sletter eller anonymiserer vi dine oplysninger ved sletning af din konto (efter sikkerheds opbevaringsperioden) eller efter to års kontinuerlig inaktivitet, medmindre:

  • Vi skal opbevare oplysningerne for at overholde gældende lovgivning (for eksempel bliver visse "trafikdata" opbevaret i et år for at overholde lovpligtige dataopbevaringsforpligtelser),
  • Hvis vi skal opbevare oplysningerne som bevis for vores overholdelse af gældende lovgivning (fx. opbevares optegnelser over samtykker til vores vilkår, privatlivspolitik og andre lignende samtykker i fem år)
  • Hvis der er et udestående problem, krav eller en tvist, der kræver, at vi opbevarer de relevante oplysninger, indtil den er løst, eller
  • Hvis oplysningerne skal opbevares med henblik på vores legitime forretningsmæssige interesser, såsom forebyggelse af svig og forbedring af brugeres sikkerhed. For eksempel kan det være nødvendigt at opbevare oplysninger for at forhindre en bruger, der blev slettet på grund af usikker adfærd eller sikkerhedshændelser, i at åbne en ny konto.

Husk, at selvom vores systemer er beregnet til at udføre datasletningsprocesser i henhold til ovenstående retningslinjer, kan vi ikke garantere, at alle oplysninger vil blive slettet inden for en bestemt tidsramme på grund af tekniske begrænsninger.

Børns privatliv

Vores tjenester er begrænset til brugere, der er 18 år eller derover. Vi tillader ikke brugere under 18 år på vores platform, og vi indsamler ikke bevidst personlig data fra nogen under 18 år. Hvis du har mistanke om, at en bruger er under 18 år, bedes du bruge indberetningsfunktionen, der er tilgængelig via tjenesten.

Ændringer til privatlivspolitik

Da vi altid søger nye og innovative måder, hvorpå vi kan hjælpe dig med at møde den, du leder efter, kan denne politik ændre sig over tid. Vi underretter dig inden eventuelle væsentlige ændringer træder i kraft, så du har tid til at gennemgå ændringerne.

Sådan kontakter du os

Hvis du har spørgsmål til denne privatlivspolitik, kan du kontakte os her:

Online: Her

Med post: Amsiq A/S, Jernbanepladsen 1, 2800 Kongens Lyngby, Danmark

CVR: 34490414